onsdag 10 juli 2013

Oväntat men det är dags för IVF nr 2

Det droppar fortfarande men efter att ha pratat med kliniken i telefon och sedan varit hos gynekologen för en koll så är det dags.

Det lilla droppandet får anses vara mens. Min slemhinna är väldigt tunn enligt gynekologen.

Jag fick dock maila gynekologen fram och tillbaka på förmiddagen innan jag fick komma. Han ville absolut att kliniken skulle säga ja till att jag behöver komma för ett ultraljud.

Jag hade i morse mailat kliniken i Danmark om att jag har fått mens och inväntade svar. Som tur var så ringde de en timme efter jag hade mailat. Så godkännandet fick jag och sedan snabbt iväg till gynekologen innan han tog lunch kl. 12. Han hade lovat att klämma in mig innan lunch. Hans sista patient innan lunch gick snabbare än beräknat så ca 11.50 fick jag komma in. Vid tolv var jag klar.

Egentligen ska jag göra ultraljud imorgon men gynekologen är ledig och är åter nästa vecka. Dag 2 eller dag 3 gör inget. Imorgon får den danska kliniken ett mail om att ett ultraljud är gjort och allt ser ok ut.

Jag har inte riktigt fattat det än att det är dags. Jag är 90 procent frisk och det var först i lördags jag började känna att nu är jag mer frisk än sjuk.

Jag hoppas bara att jag klarar av att blanda Menopur. Jag har inget emot att använda en ny medicin men jag vill inte blanda själv. Tänk om jag gör fel. Men om andra kan så ska jag också kunna.

Imorgon är det dags för första sprutan.

1 kommentar: