söndag 8 december 2013

1,5 månad kvar

Jag tycker att det känns att det är långt kvar. Antagligen för det är inte så mycket som jag själv ska göra. Det är mycket mer pyssel med IVF. Andra tycker det är kort tid.

Det är väl att välja hotell som är kvar men jag tror att jag tar det som är ca 50 m från kliniken. Mitt i vintern så vill jag inte pulsa långt i snön.

Jag trodde fredagen var sista dagen med mens men igår kom mörkbrun gegga på bindan. Jag vågar aldrig chansa när jag tror mensen är slut utan har binda en dag extra. Så det var väl bra att jag hade binda igår. Jag undrar om Regulontabletterna påverkar det hela.

Här där jag bor så fick vi några mm med snö. Så det är lite vitt på gräset men inte på gångbanorna. Det är trist.

Jag vill ha snö. Nästa vecka ska det bli upp till 10 plusgrader och det är då mindre än två veckor till jul. Det blir alltså en grön jul i år. Det är väldigt trist.

Jag har alltid tyckt att senast till lucia ska det vara snö. Sedan ska snön vara kvar i några veckor. Efter mitten av januari så bryr jag mig inte så mycket om hur länge snön i kvar. I mars vill jag dock att snön har smält bort.

Idag har jag skrivit julkort. Jag tycker det är viktigt att skicka fysiska julkort. Nu har jag inte så stor lust att gå ut och posta dem för jag vill se på skidor på tv. Jag får posta dem imorgon när jag går till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar