söndag 29 december 2013

Längtar till att alla återgår till det normala

Det är ju skönt med helger men om man ska få tag i någon på en myndighet eller företag så är det ju svårt. Men måndag den 13 januari återgår allt till det normala.

Jag försöker förbereda min flytt men det är lite svårt när jag inte vet exakt när jag kan flytta in. Måndag den 3 mars kl. 13 sa de att jag får nycklarna. Men kontraktet är från den 1 mars men det är en lördag. Jag vet inte när de som bor där nu flyttar ut.

Så det är lite osäkert om jag måste hyra förråd och i så fall hur länge. Blir det i en eller två veckor?

Jag har börjat planera lite. Nästa lördag ska jag och min familj flytta några saker i min källare till min syster. Hon har lite plats i sin källare och kanske kan ha lite i sin lägenhet. Många bäckar små. Mina föräldrar har fullt i sin källare.

Det är inte så många som gör försök nu. Känner mig lite ensam i denna process. Men när alla på fertilitetskliniker är tillbaka efter ledigheterna så kommer fler att påbörja sina försök från den 13 januari.

Jag vill läsa om andra som håller på nu men jag får acceptera läget.

Det är kanske andra som läser min blogg som tycker det är bra att läsa om mitt kommande försök när det är färre som gör försök nu.


2 kommentarer:

  1. När ska du lämna din nuvarande lägenhet? Tänkte eftersom du behöver förråd och inte flyttar sakerna direkt till nya stället.

    Kan du inte fråga hyresvärden om det finns möjlighet till att ställa saker på nya stället? De som har lägenheten nu kanske tömmer sitt förråd tidigt så du kan få tillgång till det iaf. Du kanske kan komma i kontakt med de som bor där t.o.m. och komma överens om nåt?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vem som bor där nu. Men jag har sagt till hyresvärden och fråga dem när de flyttar ut. Men det sa hyresvärden att det gör de efter helgerna vilket blir tidigast den 7 men troligast tidigast den 13 januari.

    SvaraRadera