onsdag 18 december 2013

Still sick

Idag har jag haft ont i magen hela dagen. Så det blir inget jobb imorgon.

Sedan tidigare har jag ett inbokat läkarbesök hos min läkare på vårdcentralen. I måndags morse tog jag blodprov för TSH-värde. En nackdel med att när man är sjuk så är det jobbigt att ha en timme dörr till dörr till sin husläkare. Jag vet inte om man kallar det husläkare längre men ni förstår.

Vårdcentralen där jag bor ligger 2 min gångväg från mig. Men blir jag så akut sjuk så får jag byta vårdcentral på en gång så att jag kan använda den närmsta vårdcentralen.

Imorgon bestämmer jag om jag ska gå till läkaren på fredag. Kravet är att det inte kommer ut något från någon öppning under tunnelbaneresan.

Trots ont i magen klarade jag att gå till centrum där jag bor idag.

En dag i taget.

Att ta p-pillret har varit det viktigaste under dessa dagar. De övriga har det varit så där med. Igår eftermiddag tog jag levaxinet. Jag brukar ta det på morgonen. Idag har jag inte tagit levaxin än. Få se om magen blir bättre så att jag kan ta det. Jag vill inte riskera något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar