tisdag 24 december 2013

Jag fick mens istället

Det blev ingen kick men det kom mens istället.

Så mensen kom idag.

Julafton har varit bra. Alla var nöjda med sina julklappar.

Dagen blev inte som det var tänkt men det löste sig till slut.

Min syster var tvungen att åka till akuten med en kompis pga misstänkt propp i benet. Men läkaren konstaterade att det var muskelinflammation. Min systers kompis hade gått till vårdcentralen förra veckan men de sa att det skulle gå över. På jourvårdcentralen igår kväll sa de bara att de har inga apparater att kolla vad det är. Så i morse ringde min systers kompis vårdguiden som sa att för att få veta säkert måste man åka till akuten. Benet var svullet och min kompis haltade. Så min syster åkte vid halv elva och kom hem vid tre. Vi skulle äta julfrukost tillsammans vid elva men det blev bara vi fyra.

Sedan väntade vi på att få höra hur det gick. Vi förberedde maten så gott det gick men visste inte när vi kunde återuppta vårt julfirande. Men så fort hon kom började vi äta och vid halv fem delade vi ut julklapparna. Vid nio skjutsade jag min syrra hem. Min syster jobbade kväll igår och jag hämtade henne vid kvart i tio och skjutsade hem henne till föräldrarna. Min syster jobbar imorgon också. Förra julafton jobbade hon så att hon fick ledigt idag var bra. Det var synd bara att så många timmar av dagen spenderades på akuten istället med oss. Men hennes kompis mår bra och trots allt så kände vi alla att detta var kanske den bästa julafton vi har haft hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar