tisdag 17 december 2013

Sjuk och svar på boendefrågan

VARNING FÖR MÅNGA ÄCKLIGA BESKRIVNINGAR

Jag blev sjuk halv tre på eftermiddagen igår.

Det kostar att vara sjuk. Jag vet inte hur många dagar jag blir hemma.Jag tar en dag i taget.

Jag klarade dock inte att gå från jobbet förrän vid halv fem.

Jag tror dock inte att jag har fått något smittsamt utan det kanske var matförgiftning eller stress.

Mellan halv tre och halv fem så vilade jag i vilrummet, kräktes två gånger och bajsade tre gånger.

Det tar ca 1 h och 15 min för mig att komma hem. Det gällde ju att planera hemgången utan att göra stora skador på andra personer och kollektivtrafik.

Så efter sista kräkningen vid halv fem gick jag hem. Jag hann till T-centralen vilket tog ca 15 min med tunnelbanan. Jag bytte sedan till nästa tunnelbana. Jag hann en station innan jag kände att jag var tvungen att gå av för att kräkas. Jag kräktes i en papperskorg. Precis då var två kvinnliga väktare där. De kom genast fram och undrade hur det var fatt. Jag sa att jag var magsjuk och på väg hem. De frågade om jag hade någon familj som kunde hjälpa mig. Jag sa att jag bodde själv. De hämtade vatten och papper. Jag hade papper i mina jackfickor men de tog slut. Jag letade efter mer i min väska men det var svårt. De var jättesnälla. När jag hade slutat att kräkas så gick de iväg och jag satte mig och vilade. Det hann passera ett par tåg till till min destination. När jag orkade gå på ett tåg så hann jag åka tre stationer innan jag var tvungen att kliva av.

Jag hade då en jacka fylld med kräks på sig och folk tittade.

Ett par tåg passerade och sedan klev jag på ett tåg.Tio stationer till hann jag åka innan jag var tvungen att kliva av och kräkas. Redan vid förra vilopausen kände jag att jag ville bajsa. Så när jag kräktes bajsade jag på mig. När jag hade kräkts klart i papperskorgen så gick jag på nästa tåg. Jag stod då hela vägen till min station.

Vid halv fem så orkade jag snabbt ringa min familj och tala om att jag mådde dåligt men jag talade inte om vad som hade hänt de senaste två timmarna. När jag kom hem kräktes jag lite till och duschade. Kläderna slängdes in i tvättmaskinen. Mina föräldrar ringde strax efter att jag hade duschat färdigt och då talade jag om allt. Min pappa kom hem till mig så fort som möjligt. Han kokade te och hade köpt blåbärssoppa till mig. Han tog hem jackan för tvätt.

Varenda gång jag drack något så kräktes jag. Jag vågade därför inte äta något. Jag kom hem vid halv sju och la mig vid nio. Jag kräktes då och då under natten. Men vid två vaknade jag av att jag var törstig. Jag drack lite vatten och kräktes inte. Vid tre drack jag blåbärssoppa.

Först vid tvåtiden idag orkade jag äta fast föda. Jag fick då ont i magen men kräktes inte. Vid sextiden åt jag lite till fast föda. Min pappa och bror kom hem till mig på eftermiddagen. De hade köpt mer blåbärssoppa och bananer. De lagade omelett till mig också.

Jag tror inte att jag har maginfluensa men jag vet inte. Blir jag piggare och klarar av att äta fast föda mer ordentligt kanske jag kan gå till jobbet på torsdag.

Mitt bland kräkningarna så önskade jag att jag kräktes av att jag var gravid. Jag har läst om att andra kräkts offentligt när de var gravida.

BOENDEFRÅGAN

Det är via den interna kön hos min hyresvärd som jag har fått lägenheten. Min köplats på Stockholms bostadsförmedling är kvar.

3 kommentarer:

  1. Men fy stackars dig!!! Hoppas du kryat på dig...

    JVJK

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter som ett fall av vinterkräksjuka. Varför tror du inte att det du har fått smittar? Nog för att du har mycket att tänka på just nu, men det låter lite långsökt att stress skulle ge såna våldsamma magproblem utan förvarning att man inte hinner på toa. Ta det säkra före det osäkra iaf och stanna hemma så länge man ska så du inte smittar nån. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det låter precis som vinterkräksjuka. Stackare, det är inte kul men det går iaf över ganska fort. Skönt att du redan känner dig bättre.

    SvaraRadera