lördag 12 maj 2012

Det luktar något särskilt

När det har slutat regnat så luktar det något särskilt. Sådana här kvällar är det bara mellan maj och september.

Det är nog pga att det är 10 grader varmt eller mer ute.

Jag kom hem nyss efter att ha varit hos mina föräldrar. Det var så skönt att gå hem i den friska luften och känna doften av...Jag kan inte beskriva det men ordet sommar passar in här.

Ni kanske vill veta hur Ikea-historien gick. Jo, det gick väldigt bra. Jag fick en helt ny hylla av Ikea gratis och pappa kom hem till mig och hjälpte mig montera ihop hyllan.

Min bror tycker att jag borde lära mig klara sådana saker själv för våra föräldrar finns inte i livet hur länge som helst. Jag vet att han har rätt.

Jag vill inte vara en belastning för någon men jag vill heller inte känna mig hindrad att köpa möbler bara för att jag inte kan montera ihop dem. När jag blir ensamstående mamma då är det ännu viktigare att jag klarar av det mesta själv.

Så jag hoppas att Ikea en dag startar en tjänst där de monterar ihop vilka möbler som helst mot betalning och fraktar hem dem efter montering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar