måndag 14 maj 2012

Orolig att jag inte kan åka i juni

När jag räknar lite grovt så är det just 7-8 juni som jag ska få ägglossning. Det betyder att jag inte kan åka i juni.

Läkaren jobbar bara måndag till torsdag. Den 8 juni är en fredag. Jag är ledig hela den veckan pga förberedelser inför syrrans examen och för att jag ska vila upp mig efter all stress på jobbet. Jag visste inte att jag skulle få ägglossning den veckan när jag begärde ledigt i januari.

Tänk om jag ska få en ägglossningsspruta på torsdagen den 7 juni. Då måste jag säga nej till den eftersom jag kan inte missa syrrans examen. Sedan har läkaren säkert semester så nästa försök blir alltså september eller oktober.

Tisdagen den 5 juni eller den 6 juni funkar bäst för mig. Men tyvärr kan man inte styra sådana saker.


2 kommentarer:

  1. Men du, har du pratat med läkaren om det? Det går kanske att skynda på det lite.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska fråga honom vid nästa besök.

      Radera