tisdag 29 maj 2012

Tittat på dokumentär

Jag tittade på en dokumentär på SVT1. Den handlar om en klass som tog studenten 1992. Var femte år så filmar en person de som vill ställa upp från klassen. De berättar om sina liv osv. Jag såg förra veckan där det handlade om år 2002. Idag var det år 2007. Jag missade nog avsnittet om år 1997. Nästa vecka kommer nog avsnittet om år 2012.

I dagens avsnitt (år 2007) hade många barn. De förklarade att hur viktiga deras barn är osv.

Jag blev lite avundsjuk. Jag vill också kunna ta mitt barn upp i mitt knä när jag vill. Det kan man inte göra med andras barn. Man kan leka en liten stund men barnet ska ju tillbaka till föräldrarna.

Många av de bloggar jag följer så är de antingen gravida eller har fått barn.

Jag önskar att fler singelkvinnor bloggar om sina försök att skaffa barn. Om någon vet om en sådan blogg så tipsa mig gärna i en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Hittade hit via Mamma Vilja, jag vet inte ditt läge riktigt men du försöker att få barn på egen hand eller? Härligt tycker jag med kvinnor som kämpar på!
    Själv är jag ensam med min son Oliver, snart 2 år men det var inte direkt frivilligt, blev lämnad då Oliver var 3 veckor gammal. Men jag kämpar på och jag skulle inte vilja byta ut mitt liv mot något!
    Ha en superfin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag försöker skaffa barn själv. En lång process är det med lite problem som dykt upp längs väge.

    SvaraRadera