söndag 27 maj 2012

Ett år senare

Idag har jag haft en stund att tänka lite. Jag läser om ofrivilligt barnlösa dag och Femmis-dagen ( fira mors dag för frivilligt ensamstående mammor dagen innan den riktiga mors dag)  som var igår.

Förra året så var jag med på Femmis-dagen. Jag hade blivit medlem i januari och var mitt uppe i att suga i mig, boka läkarbesök, ta tester och boka journalsamtal.

Då var allt nytt och spännande. Nu ett år senare så hade jag massor annat uppbokat denna helg men jag är glad för det för jag kände inte att jag ville gå. Förra året var det ett fåtal försökare på  den träffen. De hade inte börjat försöka eller gjort ett eller två försök. Nu har jag kämpat ett år även om bara ett försök har gjort.

All denna väntan tär på en. Jag förstår mer och mer alla försökare som inte alltid vill se eller umgås med andra gravida eller mammor.

Idag var jag på Ica Maxi där jag bor. Tårta bjöds av affären för att fira mors dag. Jag var där för att köpa färsk sallad för att jag ska äta nyttigt för att jag ska kunna bli gravid.

Idag ska vi fira att min syster kommer hem från Spanien och mors dag. Jag äter nog en bit tårta i alla fall.

Igår såg jag Men in Black 3. Vid en scen i slutet av filmen började jag gråta. Flera tårar kom. Jag fattar inte att jag var så känslig. Jag brukar inte vara det.

Det känns ganska skönt just nu att jag har en del annat att tänka på än barnskaffande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar