onsdag 30 maj 2012

Tågkaos igen

Nu är det problem med tågen igen idag. Nu är det utanför Södertälje som det är elfel.

Hur ska jag våga åka tåg nästa vecka?

Jag vill åka på lördag. Det går ett tåg strax efter 6 på lördag morgon. Insemination vid kl. 13 borde fungera. Men bara om tågen går som de ska. Om läkaren vill att jag ska insemineras på fredagen då måste ja insemineras så tidigt som möjligt på lördagen.

Min syster har bestämt att hennes examensfest börjar kl. 18 på fredagen. Ceremonin i skolan börjar kl. 13. Vi är ingen stor familj så varje person som kommer till skolan betyder mycket för henne. Nu slutar hon skolan för gott och ska börja arbeta som sjuksköterska.

Syrran och jag ska ta en diskussion om jag måste komma på examensfesten om det är fredag jag måste inseminera mig. För då tar jag troligen ett kvällståg och inseminerar mig på lördag morgon. Skolceremonin vill ingen av oss att jag missar.

Så många dilemman. Varför ska tågkaos bli ännu ett?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar