torsdag 10 maj 2012

En bra dag

Idag känns allt ok. Det känns skönt att ha en sådan dag.

Det är ok att jag inte är gravid än. Det är ok att resan tar den tid det tar.

Jag tror att det är på grund att jag har en så bra gynekolog som gör att jag känner mig ganska lugn.

Han var dock lite orolig för om jag får lite för många ägg som mognar för då får jag inte åka.
Max 2 ägg får mogna sa han. Han trodde dock att stimuleringen inte skulle göra att fler än 2 ägg mognar men hankunde inte vara säker.

Jag vet ju att han har rätt men vad jobbigt det skulle kännas att få 3 ägg och inte få åka. Det är inte säkert att alla befruktas heller.

Men jag vet att få tvillingar är tillräckligt jobbigt när man är själv så att riskera att få fler barn än två på en gång vill jag inte göra.

Det är några bloggare som jag följer som ska föda den närmsta månaderna. Jag tycker att det är så kul att de ska få barn. Att ha följt dem innan de blivit gravida och sedan att få läsa om deras lycka när barnen kommer gör mig glad. En dag hoppas jag att mina läsare också får läsa om samma sak om mig och känna samma sak.

1 kommentar:

  1. Så härligt att läsa att du har en bra dag - det känns som om det var ett tag sen! Jag ser fram emot att få läsa om när du blir gravid! :)

    SvaraRadera