måndag 7 maj 2012

Utmaning

Jag är inte så bra på att svara på frågor om mig själv. Jag tycker det är svårt att beskriva mig själv. Jag är jag.

Men nu ska jag försöka men det blir nog bara korta svar. Jag skickar inte vidare utmaningen till någon. Så många bloggare känner inte jag för jag läser mest bloggar och kommenterar inte.


1. Vilka ord använder du om dig själv i en arbetsansökan?
Snabblärd, anpassningsbar, stresstålig
2. Vilka ord tror du att din närmsta vän skulle välja istället?
Ordentlig, omtänksam, ekonomisk
3. Om du fick ta med dig en enda sak inför en flytt utomlands, vad skulle det vara?
Jag vet inte. Sköna skor.
4. Om du inte skulle ha valt det yrke du nu har, vad skulle du ha valt istället tror du? 
Något kontorsarbete i alla fall. 
5. Om du ser framåt 10 år i ditt liv – hur skulle du vilja att livet var då?
Helst två barn, boende i en fyra, stor bil och lön på 40 000 kr så att jag och mina barn kan leva ett bra liv.
6. Kan du minnas hur du trodde att ditt liv skulle se ut idag när du funderade för 10 år sedan?
Hade inte så stora framtidsdrömmar då. Att inte vara fattig var viktigt. Stora drömmen var att vara normal och kunna finna en man som ville gifta sig med mig. Jag ville vara gift när jag var 30. Att kunna komma över att jag aldrig kommer att finna en man att gifta mig med och sedan få barn med tog tid men jag är ganska ok med det nu. Att tänka på att den stora drömmen om att få gifta sig med en bra man gör mig ledsen. Det var ett bra tag sedan jag gjorde det och jag vill inte få tillbaka dessa tankar igen. Denna fråga gör tyvärr det.
Det fanns en tid där jag några gånger i månaden var ledsen när jag somnade för det fanns ingen som låg bredvid mig i sängen. Men nu är fokus på annat så den saknaden finns knappt på kvällarna.
Men denna fråga får mig att tänka på alla gånger jag önskade att det fanns någon där när jag öppnade dörren efter att ha kommit hem från jobbet.
Hoppas att jag hinner glömma för jag vill inte somna ledsen.
7. Händer det att du låtsas ha ett roligare liv än du faktiskt känner att du har? 
När jag har svårt att somna så brukar jag fantisera om att jag hade ett bättre liv. Jag fantiserar inte om några stora saker utan om att vara skuldfri, kunna ha ett bra sparande ifall något ska hända och kunna vara frisk och lycklig. Den senaste tiden har jag fantiserat om att jag har vunnit en bil på Bingolotto fast jag aldrig spelar bingolotto, Jag fantiserar också om att jag vinner lite pengar så att det antingen räcker till en insats på en begagnad bil fast helst att jag kan köpa en ny bil för vinsten för då slipper jag oroa mig för reparationskostnader, billån att betala och höga försäkringskostnader.
Fast jag spelar inte spel eftersom de pengar som blir över går till sparande, extra betalningar på kreditkortet och skaffa barn-försök.
8.  Hur tror du att människor som läser dig uppfattar dig? Tillbakadragen, lite tyst, noga med pengar, lite tråkig, bryr mig mycket om andra människor, tänker inte lika mycket på sig själv, måste bli bättre på att säga nej osv.
Fast jag har blivit bättre på att säga nej. Utbränd vill jag inte bli. Det är jobbets problem om det inte kan planera verksamheten utan övertid.
9. Är bloggandet en viktig del av ditt liv? Ja, det är en sorts dagbok.
10. Gråter du när du ser saker du berörs av? Ibland
11. Vad kan du inte sova utan? Ett varmt täcke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar