onsdag 26 oktober 2011

Det skulle inte vara så här

14 timmar mellan testen. Igår så ville jag inte se ännu en besvikelse så jag testade inte när jag gick och la mig. Imorse försov jag mig och därmed testade jag inte förrän halv åtta. Gissa vad det blev för resultat. Det blev positivt.

Men jag åker inte idag.

Det ledde till dilemmat om jag ska åka imorgon eller inte. Det blir ju lite som att kasta pengarna i sjön när man åker imorgon. Men jag åker imorgon. Bättre att ha ett försök bakom sig och alla erfarenheter därifrån än inga försök.

Man ångrar ju bara det man inte gjorde. Jag ångrar lite att jag inte testade igår kväll. Men samtidigt så känns det jätteskönt att inte få positivt kl. 22 på kvällen och behöva tala om för chefen då att man inte kommer imorgon. Nu kan jag tala om för honom idag personligen att jag inte kommer imorgon. Det blir mindre stress för mig om jag åker imorgon även om jag insemineras försent.

Jag återkommer senare under dagen med mer info om resan och tider.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Den gången jag fick pos på gravtestet - men sedan negativt var efter en insmeination som låg så i tid som din. De tidigare var troligtvis gjorde för tidigt för mig så detta kan ju vara alldeles perfekt även för dig.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det kan mycket väl bli rätt. En vän till mig har två barn med insemination. Med det första inseminerades hon 12 h efter omslag, med det andra 36 h, båda varianterna ledde alltså till graviditet.

    Tänk vad härligt också, du är på väg nu!!!!!

    SvaraRadera