onsdag 19 oktober 2011

Huvudvärk

Det började igår strax innan lunch. Huvudvärken kom då. Den var inte så stark som de huvudvärk jag brukar få och det blev lite bättre när jag hade fått i mig mat. Men den var kvar där. Igår höll jag på med min fritidssysselsättning på kvällen och så fort jag kom hem gick jag och la mig.

Men jag sov ca 6 timmar och vid 4 vaknade jag. Huvudvärken var kvar men hade flyttats till andra sidan. Vid 5 stod jag inte ut längre så då gick jag upp och tog en Alvedon. Samtidigt så testade jag och det var negativt.

Vid halv 7 gick jag upp. Vid halv 8 var huvudvärken kvar. Jag tog en ny Alvedontablett och åkte till jobbet. Jag vet att man inte ska ta Ipren men det kändes som ett litet nederlag att behöva ta 2 st Alvedon så nära inpå ägglossningen. Hoppas att de inte stör ägglossningen.

Jag hade tänkt ta med med Clearblue till jobbet idag men när jag öppnade förpackningen så märkte jag att det var mer meckigt med deras tester än Testlagrets. Så förhoppningsvis blir det Clearblue imorgon och då hoppas jag också att huvudvärken är borta.

Jag ville nog ha rubriken "Symptom" eller "Sjuk vid ägglossning" till detta inlägg men sjuk är jag inte. Men jag mår alltid dåligt strax innan mens eller vid mensens start. Tidigare har jag inte analyserat dessa saker utan bara accepterat att mitt allmäntillstånd går ner en gång i månaden. Men nu börjar jag tröttna. Jag vill inte ha huvudvärk och må dåligt när jag ska planera att åka till Köpenhamn och under resan.

1 kommentar:

  1. Så länge du inte får hög feber är det ingen fara. Tydligen kan hög feber skjuta på ÄL eller göra att den uteblir. Men huvudvärk påverkar nog inte. Alvedon är inte farligt, speciellt som den hinner gå ut kroppen med råge innan du och ev bebis får någon koppling alls. Så ta tabletter du.

    SvaraRadera