tisdag 11 oktober 2011

Tvekan, splittrad m.m

Läste på familjeliv om en person som åkte till Danmark och ångrade sig precis utanför kliniken. Då började jag undra om jag också kommer att tycka att beslutet är så svårt att ta att jag inte klarar av att ringa Storkklinik så fort jag får positivt på stickan.

Bostadsbolaget jag bor hos ändrade sitt kösystem igår. Så nu får jag svårare att få en trea.

Jag hade lönesamtal förra veckan. Min chef sa att jag jobbade jättebra men det finns inte mycket pengar att fördela. Jag behöver minst 2 tusen i löneförhöjning för varje extra krona jag får i föräldrapenning är en välbehövlig krona. På mitt jobb fyller arbetsgivaren upp till 90 % av lönen så därför behöver jag en så stor lönehöjning som möjligt.

Det är också så att jag har bara råd med ett försök i år och jag har bara tid med det försöket nu i oktober. So it´s now or never.

Jag hatar att pengar ska styra så mycket.

1 kommentar:

  1. Jag tycker faktiskt att det låter lite konstigt att ångra sig när man står UTANFÖR kliniken...då har man nog inte tänkt igenom sin situation på riktigt, tycker jag att det låter som i alla fall. Jag har slutat läsa Familjeliv - där finns alldeles för många oseriösa individer som både startar trådar och kommenterar på andras inlägg. Vilket är synd, men det blir nog lätt så när man kan skriva anonymt och inte behöver ta ansvar för det man skriver... Lycka till med dina egna funderingar!

    /Anna

    SvaraRadera