tisdag 25 oktober 2011

En kommentar betyder så mycket ibland

På tunnelbanan till jobbet så tänkte jag på vad jag skulle skriva här. Clearblue testet imorse var negativt.

Sedan läste jag Jagvilljagkans kommentar. Men innan jag gick in på bloggen så beställde jag fler ägglossningstester från Testlagret. Efter jobbet ska jag förbi apoteket och köpa Clearblue.

Den enda dagen jag inte kan åka någonstans är tisdag nästa vecka.

Det jag hade tänkt skriva var att i allt planerande så var faktiskt en försenad ägglossning det sista jag tänkte på skulle gå fel. Inatt sov jag inte många timmar och jobblusten finns inte. Så fortsatt packande idag istället för att jobba. Skönt att ha en giltig ursäkt på jobbet för att man inte gör sitt ordinarie arbete. Fast packande kan väl ses som ordinarie arbete eftersom det är jobbet som ordnar den interna flytten.

Jag pratade med syrran i telefon imorse. Idag ska hon opponera på sin uppsats. Jag är så stolt över henne. Att prata med henne gör mig glad. Hon lyssnar på mig när jag klagar på hur nervös, spänd och jobbigt jag tycker det har varit den senaste veckan med att ägglossningen inte kommer.

Tack Jagvilljagkan för kommentaren. En gnutta hopp finns kvar.

Jag har tänkt de senaste två veckorna om inlägget jag skulle skriva om att ägglossningen/positivt test har kommit skulle vara. Nu undrar jag om det någonsin skrivs. Men hoppet finns kvar.

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte det var superjobbigt att behöva vänta i 4 h på att kissa innan testen...jag kissar oftare än så annars...;) Jag håller med JagvillJag kan: när mina flytningar var med glatta/äggvita så hade jag äg lossning. Lycka till!!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. =) Min ägglossning har alltid varit knäpp! Kan variera 10 dagar fram och tillbaka utan att det är konstigt. Fortsätt testa du bara!

    SvaraRadera
  3. Hoppas den kommer snart!

    Lycka till!

    SvaraRadera