tisdag 4 oktober 2011

Mer verkligt

Jag såg andra avsnittet igår av Barn till varje pris?. Min mamma såg det också och vi pratade i telefon efter avsnittet. Hon tyckte väldigt mycket om Matilda och tyckte hon var modig. Jag höll med. Jag vet ju via Femmis vem Matilda är och hon har varit jättesnäll mot mig.

Jag känner att jag är gladare nu efter att ha tagit beslutet om att åka nu i oktober.
Nu gäller det bara att få till ägglossningen. Jag oroar mig mest över att kunna hitta ett flyg eller tåg till Malmö eller Köpenhamn.

Jag ska ta Vemvet:s tips och maila kliniken så fort jag får omslag. Den mest ideala tiden att inseminera sig borde vara kring kl. 14 om jag hittar ett tåg eller flyg som är i Malmö eller Köpenhamn senast vid 12. Men jag hoppas att kliniken inte pga av mailet bokar en tid för mig att insemineras innan kl. 14 utan att de väntar tills jag ringer.

4 kommentarer:

  1. Jag brukar skriva när jag kommer fram. Eftersom man slänger sig på boknings-sajterna direkt.

    Så här såg mitt mail ut när jag åkte sist!

    "Hej!

    Jag kommer imorgon, tåget inkommer 11.23 och jag åker igen 16.37.

    Jag hade inte utslag på ÄL-testerna imorse klockan 06.00 men fick utslag ikväll klockan 19.15. Gärna så tidig tid som möjligt. Om den första donatorn jag fick finns kvar (när jag inseminerade i oktober 2010) tar jag gärna honom eftersom det "fungerade" med honom även om det blev ett utomkveds. Annars är det öppen donator som vanligt och jag har inga åsikter om utseende.

    Jag ringer när ni öppnar imorgon för att verifiera tiden!

    Ser fram emot att besöka er igen!"

    SvaraRadera
  2. Ta en eggløsningstest hver dag sånn ca klokka 15. Hvis du får eggløsning, vil testen være positiv innen det tidspunktet. Da kan du ringe Storkklinikk med en gang og avtale tidspunkt, slik at du slipper å vente til dagen etter med å få bestemt tidspunkt. Jeg har gjort det slik ved 5 forsøk, og det har alltid gått bra. To ganger har jeg brukt eggløsningssprøyte og da vet jeg det lenger tid i forveien. Lykke til!

    SvaraRadera
  3. Så spännande! Det ska bli kul att få läsa mer om din resa. :)

    Kram

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du!

    kram matilda

    SvaraRadera