söndag 2 oktober 2011

Planerat lite mer

Jag har kollat SJ och SAS. Kollade vad som fanns ledigt imorgon och om 3 veckor.
Det finns platser kvar på tåg och flyg tills imorgon. Det bådar gott för mig om ett par veckor. Läst Storkkliniks broschyr gjorde jag igen.

Tar jag tåg tidigt på morgonen så hoppas jag på täckning i telefonen när klockan är
8.

Tar jag flyget så hoppas jag att jag inte flyger mellan 8 och 10 på en vardag och 8.30 och 9.30 på helgen. Jag måste ju kunna boka tid för inseminationen.

Det är dumt att man bara får ringa på morgonen. Om jag får plus på stickan vid lunch och vill komma dagen efter så borde jag kunna ringa direkt till Storkklinik inte vänta tills dagen efter och ringa. Ni som har åkt till Stork får gärna berätta hur ni gjorde.

Jag kollade också på SVTPlay idag och såg första avsnittet av Barn till varje pris. Den var bra.

3 kommentarer:

  1. Jag mailade alltid direkt när jag fick omslag så när jag ringde på morgonen hade de oftast redan reserverat en tid åt mig. Jag åkte tåg alla tre gågnerna.

    SvaraRadera
  2. Vilka tider fick du?
    Jag vill inte att de reserverar en tid åt mig som jag inte kommer att hinna till.

    SvaraRadera
  3. Man kan ringe når som helst til Storkklinik. Dersom man IKKE har eggløsning skal man ikke ringe de tidene som er satt opp (på morgen og ettermiddag)det er for at kvinner som skal avtale inseminering skal slippe å vente unødig lenge i telefonen. Dersom de ikke er på kontoret (om du ringer etter at de har gått for dagen) kan du legge igjen en beskjed eller sende mail. Så det skal ikke være noe problem. Da setter de opp en tid, så er det bare å ringe morgenen etter. Så har du omslag er det bare å bestille reisen med en gang selv om du ikke har fått avtalt tid på Storkklinikk enda. Det ordner seg. Dette blir spennende å følge med på!

    SvaraRadera