måndag 31 oktober 2011

Jag räknar på

Jo, jag tänker på det varje dag. Men jag trodde att jag skulle tänka på det oftare än jag gör.

Imorse när jag gick upp så tänkte jag att jag ska nog kissa på ägglossningsstickan. Några sekunder senare kom jag på att jag inte behöver göra det längre. Just nu känns det som att det var mycket jobbigare att vänta på det positiva resultatet på ägglossningstesterna än att vänta nu. Nu vet jag att det finns ett datum när jag ska testa och att det är för tidigt att testa nu.

Det jag räknar på är när jag beräknar få min mens. Mina förhoppningar om att detta försök har lyckats är inte så stora.

I september fick jag ( om stickorna visade rätt) ägglossning den 22. Min mens kom den 1 oktober. Med samma lutealfas så borde jag få min mens nu denna helg.

1 kommentar:

  1. Har du bara nio dagars lutealfas? Jag hoppas det fungerar ändå naturligtvis men en allt för kort lutealfas, mindre än tio dagar, har jag hört att kan leda till att det befruktade ägget inte hinner fästa innan det stöts ut. Har du bara nio dagar mellan ÄL och mens behöver du troligen få hormonell hjälp för att förlänga den, annars kommer det nog bli svårt att bli gravid. Jag är bara lekman(kvinna)så jag är inte hundra säker på detta, men har läst det, googla lite och kolla själv...

    SvaraRadera