lördag 1 oktober 2011

Mensen kom idag

Ena stunden har jag världens huvudvärk i den andra kom mensen.

Den kom tidigare än beräknad vilket betyder att min ägglossning gör det nog också.
Från den 19 oktober och framåt hade jag strukit möten på mitt jobb och sett till att andra kan ta över det jag gör på min fritidssysselsättning.
Den 17 och 18 oktober har jag möten som jag inte kan missa. Eventuellt kan jag styra om mötet den 18 men den 17 är kört.

Huvudvärken har försvunnit även om jag har en konstig känsla kvar i huvudet. Jag var ute och köpte Clearblue ägglossningstester idag.

Jag borde ha en gissningslek om vilken dag jag har ägglossning. Jag minns inte när jag fick min mens förra gången. Jag måste kolla min kalender sen men jag minns att jag hade mens den 3 september men inte vilken dag den började. Ägglossning hade jag den 22 september. Så det finns en chans att jag kan ha ägglossning den 18 eller senare. Nu måste jag börja fundera när jag ska börja med Clearblue. Direkt efter ett av Testlagrets stickor visar på ett troligt positivt test eller kanske den 18.
Det är bara 7 st Clearblue som jag måste hushålla med.

Varför kan man inte lita helt på Testlagrets stickor och varför är Clearblue så dyrt?

1 kommentar:

  1. Man kan absolut lita på testlagrets tester, men då måste man testa några månader så man ser hur det ser ut när man har ÄL. Hur starkt man får för det verkar lite individuellt.

    SvaraRadera