måndag 23 juli 2012

Chansning

Så jag stängde av datorn efter förra inlägget. Låg bara i soffan och hoppades somna. Jag visste dock att jag hade lovat mamma att vi skulle till Ica Maxi och handla. I Ica Maxi här finns ett apotek också. Så hon ringde vid 12 och sa att hon var redo. Jag hade tyvärr inte kunnat sova under den timmen. Medan hon gick hem till mig så var jag tvungen att ta mig upp ur soffan, av med pyjamasen, borsta tänderna och byta om. Det var tur att jag hade ätit frukost innan mensen kom för jag skulle nog inte haft lust att anstränga mig att göra frukost.

Så strax innan vi gick in i affären alltså på bara ett par minuter hade jag bestämt mig för ett till försök nu i augusti.

Visst så har jag en stor kreditkortsskuld nu men lite har jag betalat av och en del av det jag har betalat av kan jag nog använda till ett nytt försök. Jag har lite sparpengar också som jag helst inte hade velat röra.

När jag var hos gynekologen förra gången och hon konstaterade 1 ägg på 13 mm så sa hon att jag aldrig kommer att bli överstimulerad så länge jag tar 1 tablett pergotime om dagen.

Jag börjar jobba igen den 27 augusti. Så jag borde hinna med ett försök till jag måste börja jobba.

Så jag gick in till apoteket tog ut pergotime och progesteron. Dag 3 är på onsdag.

Jag köpte också två st graviditetstest. Jag måste väl få svart på vitt att jag inte är gravid innan jag börjar med pergotime. Jag köpte Clearblue men inte dem där det står orden "inte gravid" utan där man måste tyda strecken själv. Så om jag testar ett imorgon bitti och ett på onsdag morgon och båda visar negativt då borde det väl vara säkert att börja med pergotime på onsdag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar