måndag 23 juli 2012

Mensen kom

Så för ungefär en kvart sedan kom mensen.

Tyvärr kom den alltför tidigt. Det är den första mensen jag har fått av mig själv det här året. Nu vet jag att jag har väl en kort lutealfas. Jag vet inte hur lång den är för det beror väl på hur man räknar. Jag fick ju ett positivt ägglossningstest på fredag kväll. Det betyder ägglossning inom 48 timmar. Så räknar jag från söndagen så var det minst 8 hela dygn och högst 10 dygn.

Det var väl tur att jag inte hann köpa ett graviditetstest. Nu får Storkkliniks test ligga där till på måndag nästa vecka och sedan måste det obligatoriska mailet skickas till dem då.

Ja, jag är ledsen nu av två anledningar. Det andra är ju att nu måste jag lägga till ytterligare ett problem till listan på saker som gör det svårare att bli gravid. Nu är det väl konstaterat.

Jag känner mig dum för jag borde ha anat detta redan i morse. När jag får mens så vill min kropp göra nr 2 varje dag. I morse gjorde jag det. 2 timmar senare kom mensen.

Det hade varit kul att få gå på Ullared och ha hoppet kvar medan jag tittade på babysaker. Jag hade inte tänkt att köpa några babysaker men tänkte att det kan vara bra att få en uppfattning på vad man behöver och vad jag vill ha.


4 kommentarer:

  1. Ledsen för din skull!!

    Om jag vore du skulle jag prova med prog nästa gång! (från insem.dagen)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Fy så tråkigt! Jag är ledsen för din skull!

    Kram!

    SvaraRadera