onsdag 4 juli 2012

Vågar jag hoppas

Så idag var jag hos gynekologen igen.

Vad jag fick ljuga. Jag är så dålig på ljuga. Min familj ser på lång väg om jag säger något som inte sant. Så jag är urusel på att hålla hemligheter. Vet jag vad någon ska få i födelsedagspresent och den personen frågar mig så säger jag ju inget men min min säger allt säger min familj. Min syrra fick reda på sin examenspresent på det sättet.

Men nu ljög jag om att min sambo är 32, att min läkare tror att problemet ligger hos mig och inte min sambo och att det var andra gången jag har tagit pergotime.

Denna gynekolog såg en äggblåsa (nu har jag nog lärt mig rätt term) på ca 10 mm och en till lite mindre som håller på att växa. Så hon tror att max 2 äggblåsor kommer jag att få.

Det innebär nog att jag inte gör ett ultraljud nästa vecka.

Gynekologen rekommenderade samlag varannan dag i 10 dagar. Jag vet inte vad det innebär för mig som ska insemineras men jag börjar nog testa på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar