lördag 21 juli 2012

För en vecka sedan

Satt jag på tåget och hade mindre än en timme kvar tills jag var i Malmö.

Idag gick jag in på testlagrets hemsida och priset på graviditetstester. Men jag hoppas att jag klarar av att vänta och bara använda det test jag fick av Storkklinik.

Samtidigt funderar jag på när jag kan börja testa och när min BIM (beräknad inte mens) är. Läser man på familjeliv så börjar många tjuvtesta efter en vecka. En vecka är imorgon men jag vill inte börja testa förrän på onsdag om jag skulle vilja testa tidigt. Dock så åker jag på semester på onsdag och jag vill inte testa under min semester.

Jag önskar jag kunde sluta tänka på det här men det går inte ens en sekund utan att jag tänker på det. När jag dammsugade tänkte jag på det, när jag gjorde rent handfatet tänkte jag på det osv.

Måndagen den 30 juli är den dag jag vill testa på. Men BIM kanske är 29 juli.

Min mamma säger att jag ska gå sakta och inte tänka på det här. Hon säger att om man tänker på det ofta så blir man inte gravid. Om man går fort så är det svårare för ett embryo att fästa säger hon. Nu tror jag inte på det sistnämnda hon sa men det har gjort att jag inte går snabbt i onödan.

Brösten ömmar lite mindre men känslan där nere om att mensen är på väg är detsamma.

Tiden går extremt långsamt. Jag ska nog börja fixa mig snart för jag lovade att jag skulle komma hem till mina föräldrar på förmiddagen. Det innebär väl innan kl. 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar