söndag 8 juli 2012

Varmt och molnigt, vikten, ett test

Det regnar inte än här där jag bor. Men enligt prognosen ska det komma mycket regn på eftermiddagen.

Sedan jag vägde mig igår så har jag funderat en del. Jag har de senaste veckorna gått ner ca 0,5 kg i veckan. Det är bra. Jag undrar bara om det går och är hälsosamt att gå ner 1 kg i veckan. Jag har inte tränat de senaste veckorna utan försökt att gå minst 10 000 steg per dag och äta lite bättre.

Vi hade en stegräknartävling på jobbet som slutade i mitten av juni. Stegräknarna fick vi behålla.

Men min motivation till att göra något annat än att gå är inte så hög.

Igår var jag på ett café och där var de nyttigaste alternativen mycket dyrare än de onyttiga. En smörgås kostade 69 kr, en kokosboll 25, en stor bit paj eller tårta 45 kr. Det tär på plånboken att vara nyttig. Jag köpte smörgåsen för 69 kr.

Idag ska grönsaker inhandlas för matlådorna denna vecka.

Jag testade i morse och det var negativt. Jag trodde heller inget annat. När man får de vita trådiga flytningarna lär det vara dags. Men jag lär väl inte få någon ägglossning denna månad så de kommer nog inte heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar