söndag 15 juli 2012

Dag 1

Jag vet inte om gårdagen var dag ett eller inte. Men jag vill inte tänka på vilken dag det är om jag vore gravid.

Dag 1 är idag den dag då börjar fundera om de kommande två veckorna. Jag funderar mycket på om jag kommer få mens eller inte. Jag har i år inte fått mens av mig själv. Som jag skrev i ett tidigare inlägg för inte så länge sedan så är det en mer dämpad Dina som genomför försök.

Jag har inte så stora förhoppningar och hoppas att min hjärna låter mig tänka på annat de kommande veckorna.

Det jag tänker mest på är om min kropp kommer låta mig få mens av sig självt när det är konstaterat att jag inte är gravid. Det är väl ett friskhetstecken att få mens av sig självt.

Den dagen jag får positivt på ett graviditetstest blir dag 1 i den tidslinjen. Nu är det dag 1 av en annan anledning.

Blir jag inte gravid då ska jag fortsätta det jag har gjort för att gå ner i vikt. Men under kommande veckor ska jag väl ta det så lugnt som möjligt.

I morse regnade det här men nu gör det inte. Jag har bara en sådan stor lust att gå en promenad. Jag brukar alltid försöka gå ca en timme. Alla säger till mig att jag ska ta det lugnt och inte göra mycket. Min mamma vill helst att jag ligger i soffan eller sängen och inte gör något alls. Därför ska hon komma förbi idag och diska åt mig. Men jag ska gå ut till affären idag för jag måste handla mat till mina matlådor.

2 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen tummarna för dig!!

    Du har rätt i att inseminationsdagen räknas som "dag 0", så idag är dag 1. Testdag brukar vara på dag 14.

    Hoppas du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina kommentarer.

    SvaraRadera