tisdag 10 juli 2012

Några ljusglimtar har nog denna sommar

Idag tog jag vara på att det är så ljust ute. En av ljusglimtarna denna sommar alltså. Så fort allsången var slut så gick jag ut på en promenad. En halvtimme gick jag.

Det hade regnat några gånger under kvällen men jag hade tur. Det regnade inte under min promenad. Molntäcket var lite uppluckrande också så man kunde se himlen.

När det är vinter så ger jag inte mig ut på en promenad kl. 9 på kvällen.

Imorgon kanske jag inte är så himla glad men nu är jag åtminstone förberedd på att resultatet med stor sannolikhet är inga växande ägg. Förra veckan var jag inte förberedd.

Om det är en sak som jag har lärt mig av att läsa alla bloggar och annan information om barnlöshet är att man aldrig ska ta ut något i förskott. Vänta med glädjen tills barnet är fött. Fast jag antar att jag kommer under en eventuell graviditet vara avundsjuk på alla andra vanliga kvinnor som är glada över sin vanliga graviditet och kan visa det. Att ha betalt mycket och gått igenom mycket för att bli gravid gör ju att man inte vågar bete sig som de flesta gravida kvinnor.

Jag hade hoppats så mycket på juniförsöket. Det blev inget. Läkaren gick på semester och jag hoppades att juliförsöket skulle bli av. Imorgon kommer den slutgiltiga domen men den preliminära vet jag ju redan. Brustna förhoppningar är jobbiga att hantera men det går.

Det kommer att vara en mer dämpad Dina som går igenom kommande försök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar