måndag 16 juli 2012

Ned- och uppräkning

Det blir lite många inlägg ifrån mig idag. Det blir nog samma de kommande dagarna. Ska jag bara ligga i soffan och sängen när jag inte jobbar så blir det en del surfande.

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar tills jag har 5 veckors semester.

Om mindre än 4 timmar har det varit 2 dygn utan mens. Första målet är att det är minst 10 dagar tills mensen kommer. Jag googlade och många säger att har man minst 10 dagar mellan ÄL och mens så är det bra. Då vet man att det är tillräckligt tid som embryot behöver för att fästa. Då slipper man oroa sig för kort lutealfas inför nästa försök.

Jag räknar med gårdagen som dag 1 utan mens. Jag vet ju inte när jag hade ÄL men gissar att det var i lördags. Så tisdag nästa vecka är dag 10.

Får jag inte mens så testar jag antingen på söndag nästa vecka eller på måndag den 30 juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar