torsdag 5 juli 2012

Nej, jag vågar inte hoppas

Jag hade tänkt skriva en gladare rubrik igår men vågade inte. Sådan tur har jag väl inte jag så en jippi-rubrik vågade jag då inte skriva.

Det verkade som att jag hade rätt.

Dagens läkare såg bara folliklar på högst 5 mm. Så den där 10 mm som gårdagens läkare såg verkar ha försvunnit.

Men dagens läkare tyckte synd om mig så hon klämde in mig nästa vecka på onsdag.

Eftersom ägglossningstest är så dyra ( använder 1 testlagret och 1 clearblue varje dag) så har jag ingen lust att fortsätta testa fram till läkarbesöket.

Min syrra sa förra veckan att jag borde nog försöka max 2 ggr med insemination och sedan fundera på IVF.

När min ordinarie gynekolog är tillbaka så säger jag nog dubbla dosen pergotime och ägglossningsspruta.

Blir det IVF så lär det kanske dröja över 1 år innan jag kan genomföra det. Det tar ju tid att spara ihop mellan 30-40 tusen kronor. Det verkar som att Storkklinik är en av de dyraste så jag får väl byta klinik. Men jag har inte kollat priser utan det är mest vad jag har läst Femmis när andra har jämfört priser.

Jag har ingen lust att jobba nu och jag som har så mycket att göra på jobbet.

3 kommentarer:

  1. Jag åt bidrottningkapslar samtidigt som några kurer pergotime och fick då tre ägg varje gång så testa det.sen kan jag rek zonterapi samtidigt.Hoppas det går bra för dig/Lina

    SvaraRadera
  2. Kan man själv bestämma att dubbla dosen? Borde inte gyn veta vad som är den rätta?

    SvaraRadera
  3. Man ser bara i efterhand vilken dos som fungerar. Detta är min första gång med pergotime. Nästa gång kanske jag måste ta dubbel dos.

    Jag får ta en diskussion med gynekologen när han är tillbaka från sin semester.

    SvaraRadera