lördag 14 juli 2012

Spindel och magen

Även fast jag inte ville så tog jag en smärtstillande tablett för jag hade så ont i magen att jag trodde att jag aldrig skulle somna. Det blev tre timmars sömn i alla fall och jag känner mig ganska pigg.

Nu har jag mailat Storkklinik att jag kommer idag. Jag är lite orolig att det är en falsk positiv. Äggblåsan var 13 mm på onsdag förmiddag. Kan den redan ha hunnit växa till sig till 18-20 mm stor?

När jag vaknade så fanns en spindel på väggen i vardagsrummet. Jag har hatar insekter och därför har jag nät över badrumsfönstret när det är öppet och nät för balkongdörren. Men ibland blåser det så mycket att en bit blåser ner från sitt fäste och insekterna tar sig in.

Jag brukar ibland ringa till min familj och frågar om de kan komma över och döda eventuella insekter. Jag en halv fyra på morgonen kände jag inte var läge att ringa dem och säga det. Så för första gången om jag minns rätt så dödade jag en spindel.

Det var nog tillräckligt när jag ringde i lite panik halv tolv i natt och talade om att jag åker imorgon.

Jag vet inte hur jag ska göra med frukost. Nu är jag så himla rädd att kräkas på tåget men jag måste få i mig något. Jag kanske köper frukost på tåget så att magen får vila några timmar till. Igår kväll åt jag bara ett äpple efter att jag hade kräks. Jag var inte hungrig men tvingade i mig något.

Ni kanske hör av mig under dagen. Strax efter 17 går tåget hem till Stockholm igen från Malmö.


1 kommentar: