måndag 2 juli 2012

Fortsatt planerande

Slemhinnan 6 mm och små folliklar på båda äggstockarna. Mer ville läkaren inte säga för han sa att min ordinarie läkare ska tolka resultaten. Nu är min ordinarie läkare på semester och jag är då den som får tolka resultaten.

Jag tolkar det som att det blir nog inte denna vecka jag får åka. Förra året när jag testade så hade jag ju ägglossning mellan dag 22 och 25. Dag 22 förekom nog oftast då.

Dag 22 är söndagen den 15 juli.

Utifrån dagens resultat tror jag att jag ska vänta några dagar innan jag börjar med ägglossningstest igen. Kanske börjar jag på fredag igen. Testet från i morse var negativt.

Vet ni hur tjock slemhinnan ska vara för att vara bra?

Det kostade 750 kr och det är skönt att ha hittat ett drop-in ställe även om det är dyrt. Jag skulle nog vilja gå dit igen nästa vecka men eftersom det kostar så mycket så vet jag inte om jag gör det. Men kliniken vill ju veta hur många ägg det är som mognar så då måste jag väl gå dit igen.

Dag 18 är på onsdag nästa vecka. Tycker ni att det är försent att gå dit igen om jag inte fått plus på stickan innan dess?

1 kommentar:

  1. Det är så längesen nu jag tänkte på sånt här men jag har för mig att folliklarna normal växer med 1.2 mm per dygn el nåt. Och de är mogna mellan 18-22 mm. Typ.

    Jag vet inte om detta påverkas av pergo.

    Däremot sa han ju "små folliklar" - i plural, eller hur? Jag tycker att du oavsett vad du gör innan dess gör ett vul antingen i Sverige när du får omslaget eller när du kommer ner till danska kliniken så att du vet vad som finns där innan inseminationen...

    SvaraRadera