måndag 2 juli 2012

Nästa måndag

Med PCO så har man många ägg men de utvecklas inte. Så när man stimuleras finns ju risk för för många ägg.

Nästa vecka på måndag så tror jag att jag gör ultraljud igen. Jag är dock rädd för att det är alltför tidigt att göra det men det är kanske bäst att vara på den säkra sidan. Om två veckor är det dag 23.
Om mina ägg växer med 0,75 mm per dag så är ett ägg 15 mm på dag 20. På dag 16 borde då ett ägg vara 12 mm. Vad jag har läst så ska ägg växa mellan 1-2 mm per dag men mina ägg följer inte den mallen.


Syns ett ägg som är 12 mm på ett ultraljud?


Det kändes som idag att läkaren inte kunde se vilka ägg som skulle växa denna månad och vilka som ligger i vila. Kommer läkaren att kunna göra det nästa måndag?

Ju mer jag tänker på det ju mer det känns som att jag inte får åka denna månad heller. Denna gång pga risken för för många ägg.

Det är månad 7 nu. Jag känner att hoppet om att vara gravid innan årets slut blir mindre och mindre.

På den senaste Femmis-träffen så sa en att jag kanske bara har långa cyklar och att jag kanske kunde ha åkt  nu i juni. Förstörde jag min chans att åka nu i juli pga jag tog pergotime?


2 kommentarer:

  1. Hej igen, Dina :)

    Här ställer du frågor som jag inte egentligen kan svara på... Men det finns en sak som jag vet iaf - och det inte är ägget som är uppemot två cm stort utan det är bara äggblåsan. Själva ägget inuti är väldigt litet.

    Äggblåsan/follikeln syns absolut på ultraljudet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret. Nu lärde jag mig något nytt. Att det är äggblåsan som är så stor.

      Radera