onsdag 19 februari 2014

All in?

Man måste vara all in när man gör ett nytt försök. Det betyder både fysiskt och psykiskt.

Jag vet inte om jag är där än.

Samtidigt så kräver ett Danmarksförsök att jag måste mer vara min egen läkare. De ordinerar ju bara progesteron. Jag måste bestämma mig för hur mitt medicinschema ska vara vid ett eget försök. Ska jag följa Ava Rigas medicinschema?

På lördag flyttas alla stora möbler till min syster och mina föräldrar. Jag flyttade hem till mina föräldrar i lördags pga flytten. Så det är väldigt mycket som händer nu.

Men man kan inte styra allt i sitt liv. Jag skulle vilja ha det här avklarat och inte har något hängande över mig under sommaren.

Kuratorn tyckte idag att jag kändes mycket bättre. Mer till ro. Jag sa att det har känts skönt att lämna försökandet bakom mig. Göra andra prioriteringar i mitt liv. Det där enda embryot i Lettland känner jag inget hopp för.

Det jag känner är att jag borde göra ett tredje försök för att få ett kvitto på att jag inte kan få barn. Det gör det lättare för mig att ta en paus i försökandet.

Jag vill ha barn. Det går kanske fortare för mig att bestämma mig för att gå vidare. Medan jag bestämde mig för äggdonation på två veckor så tar det månader för andra. Jag är realist och vill göra saker som jag vet kan lyckas.

Jag känner nu mer och mer att surrogatmödraskap är det rätta för mig. Men 1 miljon kommer jag aldrig att få ihop.



4 kommentarer:

  1. Surrogat behöver inte kosta en miljon. 150 000-200 000 kanske om man kan tänka sig åka till Indien. Det finns massor av info på nätet om IVF-försöket inte lyckas.

    SvaraRadera
  2. Varför inte adoptera ett barn?!

    SvaraRadera
  3. Hei, Dina.

    Jeg har nå lest litt rundt på bloggen din og følte at jeg bare måtte legge igjen noen ord. Du traff meg rett i hjertet...

    Jeg har ikke fått helt oversikten over hvor mange forsøk du har hatt, men ser veien har vært lang med både IVF og eggdonor. Veien din har nok vært lengre enn min (jeg har holdt på i snart fire år, men ikke hatt mer enn fem forsøk), men likevel kjenner jeg smerten du beskriver. Følelsen av at ingenting er verdt noe uten denne inderlige ønskede babyen... Og fortvilelsen i at penger er det som stopper en i å få lov til å bli det eneste en ønsker; en mamma!

    Uansett hva du gjør videre så håper jeg så med hele meg at du lykkes!

    Bare noen tanker fra meg og alle gode ønsker til deg,
    Et Ønske.

    SvaraRadera
  4. Hej! OM du gör ett försök i Danmark så tycker jag du ska följa de eftervårdsråd du fick av Riga. Det kan inte skada och du ska ju optimera så mycket du bara kan. Jag hoppas du orkar men förstår om du inte gör det. Livet står liksom lite still för en själv när man försöker tycker jag samtidigt som det snurrar i en vansinnig fart runt omkring. Då blir känslan att man missar annat

    SvaraRadera