fredag 7 februari 2014

Onda tankar

Det är många onda tankar som cirkulerar i hjärnan nu.

Det är inte olagligt att prostituera sig. Det drar in pengar.

Hyra ut mitt extrarum i min trea till ockerpris. 5 000 kr per månad för rummet. Men jag vet att överhyra är olagligt. Hade jag bott i en bostadsrätt eller villa så skulle jag haft rätt att ta ut en högre hyra. Men så är det när alliansen styr och stiftar lagar. De tänker bara på de rika och de som har råd att äga sin egen bostad.

Alliansen är det sämsta som hänt Sverige. Alla som röstar på något av dessa partier borde skämmas.

Det är min blogg och jag bryr mig inte om ni röstar på något parti i alliansen. De monterar ner välfärden, tänker inte på miljön, stimulerar inte byggande av hyresrätter och har stoppat möjligheten för ensamstående att få barn i Sverige.

Sluta läs min blogg om ni nu har irriterat er på att jag inte tycker om Alliansen.

Jag kanske ska bli spelmissbrukare för det ökar chanserna att vinna några miljoner än nu när jag inte spelar alls på lotto eller köper lotter.

Det är många som säger att jag är ung och har fortfarande tid på mig. Just nu tror jag inte på er. Var kommer pengarna komma ifrån? Det regnar inte ner från himmelen!

Vem vill ha en fet, infertil kvinna? Nätdejting känns inte så hoppfullt.

Funderar på om det finns fler olagliga eller lagliga metoder för att få ihop minst en miljon för att kanske göra några försök till eller surrogatmödraskap? Pengar som jag ska få ihop inom ett år.

Middag ikväll blir glass och godis. Det var inte planen när jag vaknade i morse.






8 kommentarer:

  1. Har du funderat på embryodonation? http://www.familjeliv.se/Forum-7-147/m64244223.html Betydligt billigare i Tjekien, läs tråden från familjeliv.

    SvaraRadera
  2. Jag har för mig att ensamstående inte får göra embryodonation i Tjeckien.

    SvaraRadera
  3. Hej! Åhh vad kul att du gjort så man kan kommentera igen :) jag är ledsen att det gått så upp och ner för dig, blev så glad när jag såg ditt pluss och sen att det blev så knäppt :( önskar pengar växte på träd ;) och röstade absolut inte på alliansen, bor med i hyresrätt och det är helt sjukt att man får känna sig som mindre värd för det. Kramar

    SvaraRadera
  4. Förbudet mot att ta ut överhyror är väl iofs till för att skydda de som inte har det så himla enkelt och bra...

    SvaraRadera
  5. Men ändå har hyrorna gått upp om man vill bo i andra hand eller hyra rum i en bostadsrätt eller villa. Detta för att dessa ägare får nu räkna med räntor och andra kostnader i priset. De som hyr ut rum i en hyresrätt eller hyresrätter får inte lägga till extrakostnader.

    Det är bra att överhyror är för att skydda de som inte har mycket pengar men dessa personer har nu inte råd att hyra rum i andra hand eller bostadsrätter.

    Det är en sak att skydda mot överhyror och en annan sak att se till att ägare till bostadsrätter och villor får lagligt ta mer betalt.

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är svinless och arg på hela världen. Man får faktiskt vara det när det går åt helvete. Ät glass, skit i nätdejting, kolla på värdelösa serier. Glad blir du då småningom, så är det. Men låt det inte gå för länge! ta emot hjälp och stöd! Kram

    SvaraRadera
  7. Så tråkigt, Dina. Det var så roligt med ditt plus. När ditt mest ledsna släppt kan du kanske se framåt igen (du verkar vara en kämpe) . Jag tror också att man egentligen inte får göra embryodonation som ensamstående i Tjeckien, men har för mig att de brukar se mellan fingrarna så det går ändå. I Lettland får man definitivt. Har du inga försök i Danmark kvar att nyttja? Jag vet att du inte tror på din egen förmåga men de pengarna har du ju i så fall redan lagt ut.
    Unna dig att ta hand om dig, dvs var ledsen, ät glass som Hanna skriver och ta emot hjälp om du behöver.

    SvaraRadera
  8. Prostitution är definitivt inget alternativ - lagligt eller ej. Men om du tycker att du kan avvara ett rum i din lägenhet, så kan du ju hyra ut det till det belopp du får. Det minskar åtminstone dina hyreskostnader och du kan lägga undan åtminstone ett par tusen varje månad.

    Det verkar ju också som att du lägger ner mycket tid på någon form av hobby. Det kanske inte kostar dig något, men ger sannolikt heller inte några inkomster. Om du, åtminstone för en period, tar ett extrajobb istället för att ägna dig åt hobbyn, så får du in pengar den vägen också. Många bäckar små . . .

    /M

    SvaraRadera