torsdag 13 februari 2014

Inga garantier

Det är många som säger att jag är ung och att jag kan fortsätta försöka. Men jag har inte pengarna. Skulle jag veta att om jag betalar 100 000 kr till så får jag ett barn så skulle det vara annorlunda. Det finns inga garantier.

Och jag har kollat upp hur mycket man får ta i hyra om man hyr ut i andra hand. Lika mycket som den delen kostar mig i hyra. 10% till om det är möblerat. Jag vill hyra ut det för ett högre belopp och det är inte lagligt. Så jag får fundera lite till.

Jag vill heller inte skuldsätta mig så att min livskvalité påverkas allt för mycket. Skulderna jag har är tillräckliga. Att det finns singlar och par som kan fortsätta år ut och år in utan att ta lån är jättebra.

Men jag är inte en av dem.

Jag vet att ni alla vill mig väl men även om jag hittar en man så är sannolikheten att jag förblir barnlös 99 %.

Jag hittade några bilder på mig som barn igår. Det enda jag tänkte var att om det barnet visste hur mitt liv skulle vara nu så skulle det ha valt att inte leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar