onsdag 19 februari 2014

Funderar vidare

Även om slemhinnan blev uppbyggd på konstgjord väg så fick jag mens den 10 februari.

Enligt det schema jag fick så ska jag börja med Synarella dag 21. Sedan förstod jag inget mer av deras behandlingsschema. De hade skickat en PDF-fil med schemat men jag förstod ingenting. I mailet hade hon skrivit börja dag 21 med Synarella och resten står i filen.

Det är jättemycket att göra på jobbet månadsskiftet april/maj och det är svårt att få ledigt då. Jag måste då ringa mig sjuk.

Jag har också tagit ledigt från jobbet 28 maj till 8 juni för att vila upp mig. Kanske resa bort 2-3 dagar med syrran. Hon har sagt att hon betalar resan och boende om hon hittar något billigt. Annars får det bli ett dagspa för oss.

Nu måste jag få en gynekolog att skriva ut medicinerna om jag bestämmer mig för att köra på.

Jag var hos kuratorn i morse. Mycket att tänka på och mycket att göra. Så stress är svårt att undvika även om jag vill. Det går inte att säga nej till allt även om man vill. Jag måste fixa med flytten och göra saker på mitt fritidsintresse. Jag har lovat det. Men det är enklare att trappa ner om jag säger nej i god tid. Så nu i mars och april hoppas jag att det blir lite lugnare. Men det är svårt att planera livet.

Jag funderar också på att skaffa mig en inneboende. Men då måste jag köpa en säng och byrå så att den inneboende har någonstans att sova. Kan man köpa en begagnad säng till en inneboende eller måste det vara en ny säng? En bäddsoffa funderar jag också på men det är kanske inte så bra för en inneboende.

En byrå vet jag att det går att köpa begagnat.

1 kommentar:

  1. Det är ju mycket möjligt att din inneboende har med sig egna möbler också.

    Jag gjorde långa protokollet, började spraya med synarela dag 21 och efter att mensen kom (ganska lite) var det dags att spruta med menopur i cirka tio dagar. Under den tiden fortsatte jag med Synarela för att förhindra ägglossning.

    SvaraRadera