onsdag 12 februari 2014

Dagens händelser

Jag behöhövde inte ringa kliniken utan läkaren hann ringa mig.

Han sa att det såg mörkt ut gällande ett tredje IVF-försök. Risken för överstimulering och de två tidigare försöken visat på dåliga ägg gör att oddsen inte är så stora att ett tredje försök skulle ge ett annat resultat.

Han pratade om att de två tidigare försöken var på korta protokollet och om jag skulle göra ett tredje försök så kanske man skulle prova med det långa protokollet. Men han trodde att oavsett metod så skulle mina ägg vara lika dåliga.

Han skulle ha ett möte med övriga läkare på kliniken och nästa vecka maila mig den rekommendation de kommer fram till. Jag sa att jag vill veta vad de tror är bäst innan jag kan ta ett beslut.

Jag nämnde att jag funderade på äggdonation och han tyckte att det var en bra idé.

Det känns som att mitt beslut i september förra året inte var så fel.

Sedan hade jag otur att den kvinnliga donatorn fick ett så dåligt resultat.

Jag var hos kuratorn idag. Vi kom överens om att jag kommer dit nästa vecka också. Så den 18 och 26 ska jag dit. Kanske blir det så att jag fortsätter att gå en gång i veckan.

Jag loggade igår in på den dejtingsajt jag hade registrerat mig på och klickade på att den skulle matcha mig med män. Jag hade fyllt i tidigare om hur den mannen jag vill ska vara. Jag fyllde i väldigt lite av frågorna så jag har därför fått en stor matchningslista.

Det jag hittade var en kille som passar min syrra. Jag smsade syrran det och hon skulle kolla upp honom via mina inloggningsuppgifter.

Jag har också mailat min chef och bett om att få mindre att göra. Ett steg att minska min arbetsbörda och stressa mindre. Hon är på möte nu så jag vet inte hur hon tar det. Men jag antar att hon vill hellre att jag är på jobbet än är sjukskriven.

1 kommentar:

  1. Jag har inte kunnat kommentera tidigare men jag är så ledsen för missfall och att det ska vara en så svår väg för dig Dina.
    Jag önskar och tror att det ändå kommer bli bra, tillslut. Även om jag förstår att det känns som en omöjlig tanke just nu.

    Kram1

    SvaraRadera