måndag 10 februari 2014

Plopp

Jag gick på toaletten innan jag skulle gå från jobbet. Klockan var strax efter 17. Det var rött och det betydde att mensen kom. Jag var inte förvånad för enligt mailet från kliniken i fredags så skulle jag få mens inom några dagar.

Nu för bara några minuter sedan så gick jag på toaletten. Det sa plopp. Jag hade inte räknat med det. En kanske ca 5 cm sak som var något mellanting mellan oval och rund.

Jag vet inte vad jag känner. En lite större tomhet kanske.

Jag såg lite på Fråga Doktorn idag. De pratade stress och övade andningsteknik. Titta lite snett upp och ta djupa andetag. Om man tänker på något dåligt då så mår man inte dåligt. Men tittar man ner och tar lätta andetag och samtidigt tänker på något dåligt så mår man jättedåligt.

Jag provade det medan de visade det. De ville att publiken skulle göra det samtidigt. Det stressforskaren sa stämde. Att andas djupt och titta upp och samtidigt tänka på barnlöshet gjorde inte att jag kände mig ledsen. Men gjorde jag tvärtom så kände jag mig mer ledsen. Så nu har jag lärt mig att ta djupa andetag och titta lite snett upp.

Jag undrar vad meningen med livet är. Vissa får veta det tidigt i livet men jag tillhör den skaran så får kämpa hela tiden och kanske aldrig får veta det.


1 kommentar:

  1. Jag är så ledsen för din skull. Lika ledsen som jag var glad.

    Kram

    SvaraRadera