måndag 3 februari 2014

Ligga lågt

Jag känner lite att efter ett ultraljud i vecka 14 så kan jag börja tro på detta mer och efter rutinultraljudet i vecka 18-20 så då kommer jag vara riktigt glad.

Så just nu vill jag ligga lågt.

Av min familj är det bara min syster som vet. Vi kom överens om att efter blodproven då kan jag berätta för resen av familjen. Jag vill inte göra dem ledsna.

Jag skulle så hemskt gärna vilja ringa Mamamia och boka in ett besök hos dem. Men om blodproven visar att testet var fel så vill jag inte ringa och boka av.Jag har inte klarat av att ta ett nytt Clearblue test. Man ska alltid dubbelkolla men jag har inte vågat. Så om jag orkar hålla mig så ringer jag Mamamia nästa vecka. Jag vet att de har en lång kötid men jag vet inte om jag klarar av att ringa och avboka just nu.

Att ta en dag i taget känns lite svårt nu. Jag försöker då istället ta en månad i taget. Så varje gång det blir en ny månad och jag fortfarande är gravid blir jag gladare.

Min chef har inte frågat mig än. Jag har ett utvecklingssamtal inbokat den 21 februari med henne. Så om hon inte frågar innan dess så berättar jag då.

Är det tvillingar räknar jag med att inte jobba längre än maj månad ut. Alla har ju varnat mig om mitt myom.

Så egentligen borde jag berätta redan idag för min chef för det tar månader att få fram en ersättare.

2 kommentarer:

  1. Jag har tendenser att göra som du. Oroa mig och måla upp allt jobbigt, men du, just nu är du gravid. Glädjs och NJUT av det.

    Du är gravid! Grattis i massor!

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg. Jag ska njuta och boka in allt som går.

    SvaraRadera