tisdag 11 februari 2014

Ytterligare en dag har gått

Googlat ikväll på fel på livmodern och sedan på hysteroskopi. Jag har alltid haft otur i mitt liv. Det skulle inte förvåna mig om jag har något fel på livmodern.

Jag vet att det är några få procent av de som har fertilitetsproblem som har fel på livmodern.

Men PCO, kassa ägg och varför inte en kass livmoder också?

Ingen läkare från Storkklinik ringde upp idag. Så jag får väl hitta tid att ringa dem. Det är lite svårt eftersom jag har kurator på förmiddagen imorgon och möte på jobbet på torsdag förmiddag.

2 kommentarer:

  1. Haha, fan mitt i allt elände så känner jag att jag fan kammar in allt hos er bloggare med ;) Nyss läste jag om bebiskarusellens sköldkörtelproblem - check här med! Och fel på livmodern - Check! Men, det positiva är att det kan kollas gratis(eller i alla fall om du har högkostnadskort) i Sverige hos en gyn på sjukhusen, jag gjorde på sös, kontrastvätska och sen in och kolla, typ som ultraljud. Sen vet jag inte hur bra dom är, men på mig hittades sammanväxningar i alla fall. Typ som en hjärtformad livmoder. Men samma livmoder bar ett barn som nu är 5 år så vem vet. Opererade i alla fall den på sös men tyvärr hjälpte det inte mot mina missfall ändå.

    SvaraRadera
  2. Vil bare sende deg en stor klem. På Maigaard sa de til meg at en kjemisk graviditet (HCG-stigning, men ikke helt gravid allikevel) er et veldig positivt tegn. Det er vanskelig å tro og det hjelper meg veldig lite. Men legene sa iallefall at det lovte godt for videre behandling.

    Har du hatt hysteroskopi? Jeg venter på min nå, så nå går jeg og håper at de finner noe i livmoren som de kan operere vekk, så jeg lett kan bli gravid etterpå. Det er jo lov til å håpe.

    Men jeg må bare si at jeg virkelig føler med deg om dagen. Den verste opplevelsen i mitt liv, var da jeg hadde kjemisk graviditet etter mitt første ivf-forsøk. Det føltes mye vondere enn å bare ha et mislykket forsøk uten pluss på testen. Jeg håper så inderlig at du finner veien fram til nytt håp og nye forsøk.

    Klem fra meg.

    SvaraRadera