lördag 8 februari 2014

Jag gick upp ur sängen idag

Jag var rädd att gå och lägga mig. Vid tidigare misslyckande så har jag börjat gråta när jag har lagt mig i sängen. Jag orkade inte med det eller känslorna.

Jag surfade på datorn och tittade på en tv-serie som jag hade på datorn. Min bror hade laddat ner avsnitten till mig för länge sedan men jag har inte haft tid att titta på dem. Jag blev trött kring midnatt och stängde då av datorn och gick och la mig. Jag somnade på en gång. Det var jag väldigt glad över.

När jag vaknade vid åtta i morse så kom tankarna automatiskt. Påminde mig om det hemska som har hänt. Jag kommer att vara barnlös resten av mitt liv.

Jag klarade inte av det så jag gick upp ur sängen snabbt. Jag brukar annars ligga och dra mig i sängen på helgerna.

Så nu måste jag fylla dagen med innehåll så att jag kan tänka på annat än det hemska.

Jag ska ut och köpa fler flyttkartonger. Min syster kommer förbi idag och hjälper mig packa. Hon är den första jag träffar sedan beskedet. Jag har pratade i telefon med några igår men inte träffat någon.

Jag är inte redo att ge upp men pga pengarna måste jag det.

Hade jag några miljoner hade jag åkt till USA och bett dem göra alla undersökningar de kan på min livmoder. Hade de dömt ut den så hade jag då gått vidare med surrogatmödraskap.

Det finns mycket som jag drömmer om att kunna göra bara jag hade pengar.

4 kommentarer:

  1. Så trist att det inte gick vägen denna gången. Men det jag inte förstår är varför du inte gör det tredje IVF försöket, det har du väl betalt för? Finns det ngt som säger att det inte skulle kunna funka?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Utifrån mina tidigare IVF-försök verkar jag ha ägg som är väldigt dåliga. Men jag funderar på det.

    SvaraRadera
  3. Det kanske är det gyllene ägget, de kanske inte är dåliga överlag allihopa. Gör det! :-) Heja!

    SvaraRadera
  4. Har en kompis som blev gravid på nionde försöket, så ge inte upp!!

    SvaraRadera