lördag 8 februari 2014

Mitt trepack på Storkklinik och embryo på Ava

Jag vet att jag har mitt tredje försök kvar där på Storkklinik.

Men eftersom ingen läkare kan ge ett besked till mig som jag kan tro på så vet jag inte svart på vitt att mina ägg är dåliga.

De på Storkklinik vill tjäna pengar. Läkare i Sverige vill inte ta ansvar för någonting. Läkaren i Lettland tyckte nog att mina ägg är dåliga men bedömde att med hennes mirakelbehandling kunde jag ha 30 %-ig chans att få barn med egna ägg. Läkarna i Lettland vill också tjäna pengar.

Så det finns ingen läkare som har kunnat säga till mig om mina ägg fungerar eller inte.

För att få ett avslut och efter uppmaningar från många så har jag mailat både Storkklinik och Ava.

Till Storkklinik frågade jag vilket medicinschema jag skulle få och tror de att det skulle ge ett annat resultat. Eftersom jag vet att man i Danmark är som i Sverige när det gäller fertilitet så har jag låg tilltro till dem. Risken för överstimulering är stor och jag kommer troligtvis inte ha med mig någon vid en IVF.

Jag har lite mer tilltro till Ava och Lettland men jag är inte den enda som använt äggdonatorer som har fått dåligt resultat. Jag mailade och frågade dem om hur stor de tror sannolikheten att det kvarvarande embryot överlever tiningen. Jag frågade också om jag måste betala för frysförsöket (FET = frozen embryo transfer) om embryot inte överlever tiningen. Med flyg, hotell, mat, andra resekostnader och FET så blir det då 20 tusen i sjön om jag inte ens får ett embryo insatt.

Ett trepack på Stork gäller bara i ett år så visst är det lite bråttom om jag ska göra ett ivf-försök innan sista maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar