onsdag 5 februari 2014

Blodprov igår

Så läget är att jag väntar på resultatet av HCG-provet. Jag får inte en ny remiss till blodprov av läkaren förrän han har sett resultatet av det första provet. Så jag hoppas att jag får veta idag.

Jag har inte gjort ett nytt graviditetstest. Jag har två kvar hemma men har känt att läkarna i Sverige och i Lettland bara går efter HCG-provet.

Allt jag har velat är att få känna mig lite normal i denna process.  Jag blev därför lite besviken när barnmorskan på Mamamia krävde att jag gjorde ett ultraljud innan. Vanligt gravida behöver inte göra det.

Men jag har vetat att jag måste kämpa under en hel gravidititet för att få alla tester och ultraljud gjorda. Så nu hoppas jag att den gynekolog jag har kontakt med går med på ultraljud varannan vecka.

För att få en läkartid via MVC så måste man ju först ha besökt MVC, barnmorskan bedömt att man behöver läkarkontakt och sedan skickar hon en remiss till en läkare osv. Det kan alltså blir först i april jag får träffa en gynekolog via MVC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar