fredag 14 februari 2014

Finna glädjen i livet

Visst är jag ledsen. Men jag går upp ur sängen varje morgon. Jag har inte slutat att göra allt jag borde göra. Jag pratar i telefon med familj och vänner. Jag försöker komma på saker att göra i sommar.

Men människor skulle inte skaffa barn om de inte tyckte att det var det viktigaste man skulle göra i livet. Jag ville skaffa barn.

Nu ville inte livet det. Det tar tid att ställa om sig. Under den tiden är jag ledsen. Men jag går hos en kurator och försöker. Jag kommer att må bättre men det kan ta ett tag.

Det kanske var så att jag skulle föda en blivande kriminell person och ödet ville bespara världen det.

Så nu är jag på tunnelbanan igen. Det är här jag har tid att skriva. Men också av en konstig anledning mest ledsen.

Pengar påverkar mycket i livet. De saker som jag tror skulle göra mig glad nu kostar också pengar. En resa, en teaterbiljett,  en middag på restaurang osv.

Men jag kämpar.

För ca två veckor sedan läste jag på en ivfblogg om att hon hade nyss fått reda på att en änglamamma hade tagit livet av sig. Det var innan allt detta hände mig.

Jag har inga planer på att ta livet av mig.

Jag försöker bara att förstå och hitta andra glädjeämnen i livet.

1 kommentar:

  1. Kom in och läs hos mig, vi är i samma sits, samma ålder, men vi ser på det med lite andra glasögon. Visst, kanske olika förutsättningar, men vi har samma möjlighet att välja det goda här i livet.

    SvaraRadera