måndag 29 april 2013

CFC:s plan för mig

Dvs. på din 3. menstruationsdag skal du starte med 150 IE Gonal-F dagligt og det skal du have i 6 dage. Herefter skal du skannes igen og starte på det der hedder Orgalutran 0,25 mg, samtidig med en justeret dosis Gonal-F, indtil du har ægposer på 17 mm. Så skal du have en ægløsende sprøjte Ovitrelle og komme herned mhp. IVF behandling.


------------


Om jag får mens 28 dagar efter denna mens så blir det den 22 maj. Två veckor senare är det den 5 juni.
Den 3 juni är jag uppbokad och den 15 juni ska jag på dop.
CFC vill att jag kör det korta protokollet. Om Stork vill också köra det korta protokollet så kan det bli en IVF i juni.





6 kommentarer:

  1. Du vet väl att det finns studier som visar att låga d-vitaminnivåer gör det svårare att bli gravid? Om jag vore du skulle jag se till att få upp värdena rejält innan IVF. Just saying.

    SvaraRadera
  2. Tack för infon. Jag ska tänka på det.

    SvaraRadera
  3. Och få ordentlig ordning på sköldkörteln också. För vajs med de värdena är också förödande för fertiliteten.

    SvaraRadera
  4. Hei! Så spennende! Jeg er litt foran deg i løypa, men jeg har den lange protokoll. Jeg skal til København til onsdag og alt ser veldig bra ut. Det virker som at du har fått svar på alle spørsmålene dine rundt medisinene? hvis ikke kan du bare spørre meg. Jeg begynner å skjønne litt mer. Skal du til CFC eller stork? Du skriver om begge. Jeg skal til cfc. Men jeg blir også litt forvirret over manglende informasjon derfra, men nå får jeg heldigvis god hjelp fra gynekolog i norge. Jeg har endt opp med å kjøpe 3 penner med gonal-f! Så totalt har jeg handlet medisinger for 12700 til ett forsøk (nesten 10 000 til gonal-f). Men jeg har jo nesesprayen i tillegg. Jeg har hatt behov for to flasker med det, så det kom på 2000. voldsomme summer dette.

    Lykke til. Spennende å følge deg siden vi ligger så likt nå :-)

    SvaraRadera
  5. Det är Stork som jag tänker använda nu först.

    CFC är min backup-klinik.

    SvaraRadera
  6. Du undrade över förpackningar.

    Du behöver recept på 2x900IE Gonal förfylld penna eller möjligen klarar du dig på 1x900IE + 1x450IE men det är lite vanskligt.

    Sedan behöver du en förpackning med 5 engångsinjektionssprutor Orgalutran (möjligen ytterligare en förpackning som reserv

    Sedan behöver du en förpackning med en spruta Ovitrelle.

    Om du ska till Stork kan dosering och medicinsort vara helt annorlunda...

    SvaraRadera