torsdag 11 april 2013

Vår på söndag

Det ska bli skönt när våren kommer. Kanske kan man sluta med vinterkläder nästa vecka eller åtminstone innan månaden är slut.

På apoteket igår sa den som gav mig medicinern att jag inte får äta den tillsammans med kosttillskott. Jag som brukar ta allting på en gång på morgonen. Folsyra, vitamin och metformin.

Så i morse tog jag bara metformin och levaxin tillsammans. Jag glömde fråga om jag får ta det tillsammans med metformin men man borde kunna det tror jag. Det är ju inget kosttillskott.

Så nu får jag hitta en annan tid att ta vitaminerna och folsyran. Jag har ingen lust att bära med mig saker i handväskan hela tiden och det är därför jag tar allt på morgonen. Jag får börja ta det innan jag går och lägger mig men det är lättare att glömma bort det då.

4 kommentarer:

  1. Hoppas dom sagt till dig att Levaxinet inte får ätas med produkter som innehåller kalcium. Som mjölk, ost, fil och sånt. En timme innan, två timmar efter är det no no...

    SvaraRadera
  2. Nej, det har de inte sagt. Men när jag googlade så skrev några personer lite om det.

    Efter googlandet så bestämde jag mig för att ta det innan jag går och lägger mig. Då har jag förhoppningsvis inte ätit något en timme innan.

    SvaraRadera
  3. Förhoppningsvis? Du bestämmer ju helt själv vad du äter och när!

    SvaraRadera
  4. Det är sant men jag vill inte lova något som jag inte kan hålla. Jag tänker inte äta något en timme innan men någon gång kanske det inte går.

    SvaraRadera