torsdag 18 april 2013

Våren är långsam men här

Det regnar och blåser men det är plusgrader och därmed vår.

Så nu saknas bara solen.

Jag skrev det i en kommentar till inlägget om det som hände i tisdags men skriver lite om det här.

Det är nog att dagen efter något bra händer mig som jag får veta om en persons graviditet. Jag hade nog tagit det bättre om jag hade fått veta det om en vecka.

Jag vill kunna vara glad en längre stund än 24 timmar. Inte få något negativt besked nästan direkt efter. Eftersom det hänt på detta sätt så många gånger i mitt liv så blir det frustrerande för varje gång det händer igen.

Den känslan efter konserten hade jag nog velat kanalisera på ett bra sätt. Nu är den känslan borta för jag tänker på hur tisdagens besked fick mig att känna och tänka. Men med tiden så glömmer jag och förhoppningsvis kan tänka positivt igen.

Jag umgicks med en 9-månaders bebis igår och det fick mig inte att må dåligt. Det var helt ok och kändes helt normalt.





2 kommentarer:

  1. Det är ledsamt att läsa att du är så ledsen och mår dåligt. Har du funderat på ifall du behöver hjälp med de negativa tankarna? Du kanske behöver en strategi när de tankarna kommer, för att de inte ska ta sig in ända in i själen och göra dig ledsen.

    Det behöver inte kosta skjortan och du kan få hjälp via vårdcentral. Eller kanske öppna upp för en vän, om du inte redan gjort det?

    SvaraRadera
  2. Jag mår inte dåligt hela tiden. Det kanske förstoras när jag bloggar om ämnet. Eftersom jag är anonym kan jag inte skriva om allt annat jag gör i mitt liv.

    Jag jobbar, håller på med min fritidssysselsättning och klarar av allt ändå.

    Jag pratar med andra om det men andra vill nog inte höra om min barnlängtan hela tiden. För att få utlopp och slippa belasta andra så mycket så startade jag en blogg.

    SvaraRadera