söndag 7 april 2013

Saker och ting går inte som man har planerat

När vi kom till huset så visade det sig att min kompis hade fått fel nycklar. Så vi fick åka till hennes sambos jobb för han hade nycklarna och enkelväg tog den resan en timme. Tyvärr blev inte så mycket gjort som hon ville. Men jag och hennes mamma gjorde så mycket vi kunde tillsammans med henne.

När jag vaknade idag så hade jag en jättestor lust att försöka börja med IVF så fort som möjligt. Äggplock och insättning i juli istället. Men i juli är jag ensam på jobbet av dem som kan mina arbetsuppgifter. Det är nog inte läge att vara borta från jobbet då. Men samtidigt så skulle det vara skönt att ha det gjort inför sommarsemester nr 2.

Angående scanningen. Min syster hade byxor, linne och en kofta på sig. Hon ombads att ta av sig sin kofta inför metalldetektorn och kroppsscanningen. Ingen sa något till mig. Jag hade leggins, kjol, tröja, strumpor och behå. Jag kände att det inte var läge att fråga dem saker så jag svarade bara på deras frågor. De sa att jag kunde ha något på magen eller i magen. Men direkt efter kroppsscanningen kände de på mig. Efter de förde bort mig så kände de på mig också. Jag var orolig att de ville röntga mig i en sjukhusröntgenmaskin men det hände aldrig.

Så jag fick aldrig veta vad de såg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar