måndag 1 april 2013

Sol idag

Idag ska jag träffa min kompis och hennes två barn. Hon funderar på om vi ska åka till fjärilshuset idag. Ute en stund ska vi alla fall vara. Det är inte så varmt men man blir gladare av solen.

Jag kanske lät väldigt deppat i förra inlägget. Men det känns bättre att få skriva av sig.

Angående vilket alternativ jag väljer när jag ska berätta om resan på jobbet. Jag skulle nog ha varit lite tydligare med det. Vad jag vill är ju så klart inte det jag gör. Jag är snäll och säger att det var ok men att resan inte förändrade min bild av NY.

Jag gav NY en till chans men den tog inte den. Det är inget jag kan göra något åt.

Svar på frågan om resan har skrivits i det förra inläggets kommentarer.

Jag har lagt upp min vikt igen. Målet är nu att gå ner under 70 kg. Läkarna skulle bli glada om jag kommer under 60 kg men det är en väldigt lång resa dit. Men nu ska det bli bättre på matfronten. Förhoppningsvis så   kommer jag att börja röra på mig mera också.


4 kommentarer:

  1. Det är intressant att läsa din skildring av NY då du är den första jag någonsin hört som lämnat en så negativ bild av staden. Alla andra verkar liksom älska staden för dess energi, rytm och storslagenhet. NY är en av de får orter i USA jag kan tänka mig att besöka och hoppas jag får chansen någon gång. Då får jag se vad jag tycker själv. Synd att det inte blev bättre än det blev men kanske ändå skönt att du fick komma iväg en stund.

    SvaraRadera
  2. Alla säger att jag är den första de har hört ha en negativ bild av staden.

    Jag har dock inget emot att få besöka andra städer i USA. Jag tror de är väldigt annorlunda än NY.

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag förstår ingenting. Du har varit på en resa till New York som du inte uppskattade, bland annat på grund av deras låga toaletter (!). Jaha. Du gillade inte New York - vad är problemet? Du skriver: "Vad jag vill är ju så klart inte det jag gör. Jag är snäll och säger att det var ok men att resan inte förändrade min bild av NY."

    Vadå snäll? Och vem kräver av dig att du skall vara "snäll"? Och varför är du snäll om du säger att du gillar New York om du inte gör det?

    Om du inte kan avstå från att göra det du vill (dvs inte resa till New York), och om du anser dig "snäll" (oklart mot vem och varför) när du säger att det var OK, och om du inte kan avstå att äta onyttigt fastän du vet att du borde äta på ett annat vis, om du vill byta jobb men inte tror att någon vill anställa dig och om du inte har pengar till IVF utan funderar på hur mycket du skall låna, så låter det i mina öron som att du, framförallt ur ett barns perspektiv, borde avstå från att skaffa barn. Ett barn behöver - minst - en mogen vuxen i sitt liv, och dit verkar du ha en bit kvar.

    SvaraRadera
  4. Men vad är du anonym för cp som kommenterar här?? Suck.. Skit i att läsa om du stör dig så djävla mycket! Har du barn eller?? Jag har ett barn och vill ha fler men det går iiiiiintteeeee och jag har försökt i 3 år!! Man blir bitter och sur, surare än vad du kan tro. Va fan läser du hennes blogg för då om du inte kan fatta det??

    SvaraRadera